Monday, August 22, 2011

Diari Ramadhan waktu kechik2...

Assalamualaikum..hello peeps!..pose ke tak nie.."kalau tak pose tak leh raye tau"...hewhew..
mase kechik2 mak ayah aku selalu cakap macam nie kat aku...
agak-agak korang la aku pose penuh ke tak waktu kechik2??..
ofcos la tak ..dh name pon budak kechik kan...aku start puasa mase umur aku enam tahun kot kalau tak silap..
1.Mak kejutkan bagun sahur..
waktu aku kechik2 memang agak payah nak bangun sahur..mesti mak aku yang tolong kejutkan..kali pertama mak aku kejut..aku bangun..sebab aku memang cepat tersedar kalau dengar suara lantang mak aku...
haha..sambil tnyeh2 mata gan comel nye aku tido balik..haha..then bile mak dah siap hidang mak terus kejut aku tapi dengan cubitan ketam....awww sakit 

2.Lepas sahur
selalu nye lepas sahur aku akan tolong mak kemas2...tapi menunggu azan subuh memang azab sikit..mata aku pon dah tak leh tahan..nak tito...tilam gan bantal sering memanggil aku time subuh2 nie...walaupon aku kate tak mo2..
tapi nafsu tito mangatasi segalanye...

3.Bile dah Azan subuh..
 kadang-kadang aku terlepas gak solat subuh..tapi tak pe...aku kechik lagi time tu...hoho

4.Pergi sekolah tadika
hari-hari aku pergi sekolah gan akak aku..pagi-pagi sebelum dia pergi ngaji dia akan hantar aku..
aku selalu tak nak pergi sekolah..nak tido lagi..gantok la mak..
tapi mak sering paksa aku..sebab sekolah tu penting..
di situ lah aku mengenal huruf dan nombor...

5.Balik sekolah
aku selalu balik sorang..sebab kena tinggal gan geng aku..sambil jalan nagis2 sebab takut..
haha tak malu kan aku...kuat nagis...

6.Petang
Mesti la time untuk aku main kat taman..horeyy..bila dah penat aku cakap kat mak aku
"mak nak buke pose boleh"
then mak aku cakap"tak boleh lagi bape jam nak buke kan"
huwaaa lagi bape jam nak tungu...aku paling suka kalau mak suruh pergi kedai..
aku akan pergi berdua gan akak aku..
then sorok2 beli ais krim..
ktaorang tak selalu la buat keja jahat tu
haha..pastu diam2 makan dalam toilet...haha

7.Waktu berbuka
yey tak sabar nak makan...aku nak makan banyak-banyak nak balas dendam la konon..
padahal pura2 pose..aku dah buke dulu ikut time aku sendiri..nasib baik mak aku tak tahu...

8.Tarawih
ofcos hari2 aku ikut mak aku pergi tarawih..tapi aku tak de la nak tarawih..jiwa budak2..nak men jr tau..
hewhew...

ok done peeps...

nota kechik : best nye raye time kechik..dapat duit raye banyak...




No comments:

Post a Comment