Monday, July 25, 2011

Nama ku Bedah Binti Bedul

Assalamualaikummmmmm *mcm kanak-kanak ribena bg salam* ececehhh beragan la aku nk jd kanak2 balik..dah besar panjag pn..tp aku tetap tak tinggi2 lg..haha kena mkn celsium banyak2 nie....nama ku sebenar nye Bedah..eh2 tak nie sebenar nye just novel yg baru aku habis bace dlm mse 3 hari berturut2...kelakar gile ceta nie...




synopsis
Namaku Bedah binti Bedul.Nama indah pemberian ibu dan arwah bapa adalah hasil gabungan nama mereka berdua iaitu Bedul dan Hamidah.Berkali-kali aku meminta daripada ibu supaya dia benarkan penukaran nama.Namun, katanya namaku itu tanda cinta dia dan arwah bapa.Oleh itu, aku tidak dibenarkan sama sekali menukarnya. Bagaimana aku akan mendaftar di kolej dengan nama itu?Gadis secantik aku bernama Bedah!Tidak padan, bukan?Dengan nekad, aku menggunakan nama baru di kolej.

Namun, langit tidak selalu cerah.Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.

Hakikatnya, namaku tetap...
BEDAH!


p/s: tp novel nie bnyak kesalan ejaan...tu jer la aku rse kekuragannye..

3 comments:

  1. Macam novel best je.. ape akhirnya jadi kat die? ;p

    ReplyDelete
  2. @Nurulhuda bt Abu Bakar akhir nye klu dah nama 2 bedah..bedah jer la kn..lst2 rahsia dia tbongkar la...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete